Розмова з фаундером: Василь Слободян, засновник BaseTemplates

Жов, 22 — Журнал

Соло-фаундер розповів про роль запуску на Product Hunt у процесі становлення компанії, цільовою аудиторією якої є стартапи на стадії отримання інвестицій.


Привіт. Розкажи про себе і компанію, яку ти розвиваєш.

Вітання, спільното. Я Василь Слободян, засновник, головний дизайнер та продуктовий менеджер в компанії BaseTemplates. Наша компанія допомагає людям створювати візуально ефективні презентації за допомогою профільних шаблонів. Під «профільними» я маю на увазі такі, які відповідають конкретним бізнес потребам людей: залучення інвестицій, виступ на конференціях, презентація продуктів перспективним клієнтам, тощо.

На даний момент компанія випустила лише один продукт, Pitch Deck Template, що допомагає фаундерам з одного боку спростити процес формування інвестиційної презентації для їхньої компанії, а з іншого — оформити її у приємній та зрозумілій візуальній формі. Відповідно, цільова аудиторія продукту — фаундери стартапів, яким потрібні інвестиції. В майбутньому, з випуском інших продуктів, цільова аудиторія буде розширюватись в залежності від призначення продукту.

Як ти прийшов до роботи над презентаціями для отримання інвестицій?

Ідея проекту виникла близько 4 років тому, на початку моєї кар’єри в ролі дизайнера презентацій. На той час мої професійні навички як графічного дизайнера були слабкими, і для успішного завершення кількох клієнтських проектів потрібна була допомога. Знайшов її в шаблонах для презентацій на сайті graphicriver.com. Купив, покористувався і зрозумів що теж можу створювати продукти такого роду. Проте виробляти шаблони та продавати їх через graphicriver у мене бажання не було – на платформі дуже висока конкуренція, контрольована ціна та низька маржа (в той час близько 50% прибутку забирала компанія; зараз ці умови трохи змінились). Навіть більше, graphicriver переріс в якийсь мегамаркет схожих один на одного шаблонів, де покупців перехоплюють кількістю (4000+ і всяке таке) і мультипрофільністю слайдів.

Тому мені постійно хотілось створити щось своє. Щось інше — де у людини буде мінімум вибору, але максимум якості та релевантності. Реалізувати цю ідею вдалось лише через 3 роки, у 2015. Спочатку зробив сам шаблон, Pitch Deck Template. На це у мене пішло близько 3 місяців роботи. Паралельно, продовжував працювати над замовленнями від клієнтів. Потім задизайнив макет лендингу в Sketch. Знайшов вітчизняного розробника на elance, який за $150 реалізував мій макет в повноцінну веб-сторінку. На цьому ж сайті найняв американського копірайтера, яка за $40 перевірила та відредагувала текст лендингу та шаблону. На це пішло ще 2-3 місяці. Тобто в цілому, на розробку першої версії продукту пішло приблизно 6 місяців та до $300 (сюди ще входить покупка домену та хостингу) власних коштів.

Які канали та стратегії ти використовував, щоб отримати трафік на сайт?

Запуск та валідація проекту відбулась вже дещо стандартним для стартапів способом — через Hacker News (HN) та Product Hunt (PH). Попри специфіку ком’юніті HN, Pitch Deck Template вдалось там протриматись на перших місцях в рейтингу протягом кількох годин, і це дало мені перший трафік (див. додаток 1 та 2), фідбек та навіть покупки.

Додаток 1

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 2

У колекції з українськими продуктами, яку я збираю на Product Hunt, твій проект у топі. Як ти зміг набрати понад 700 апвотів?

З запуском на PH вийшла трохи довша історія. Я його довго планував і покладав дуже великі надії на цю платформу. Спочатку наївно думав що попаду в ProductHunt Exclusive і мій продукт буде спеціально виділений на головній сторінці. Проте команда PH так не вважала, і в ексклюзивності відмовила. Тоді почав шукати хантерів, для хоча б більш менш вдалого звичного запуску. Знайшов одного, домовився. Запуск мав відбутись паралельно з запуском на HN, але мій хантер вирішив раптово поїхати в подорож на місяць. А потім в мене почались проблеми з прийманням платежів і я вирішив відкласти це до листопада.

Запуск на PH відбувся на початку листопада з тим же хантером, яким мав це зробити наприкінці серпня. Запуск відбувся раптово, в день коли я взагалі повноцінно не міг бути присутнім онлайн. Тим не менше все пройшло нормально. Більшу частину дня я подорожував з друзями, паралельно заходячи зі смартфону на сайт і відповідаючи на коментарі.

В день запуску Pitch Deck Template був на другому чи третьому місці на головній. Це знову дало трафік, покупки та фідбек (див. Додаток 3). У підсумку, отримав 6410 унікальних користувачів та 92 покупки у листопаді. Причому піку досягли на наступний день після запуску (див. додаток 4).

Додаток 3

Додаток 3

Додаток 4

Додаток 4

Які ще маркетингові кроки вдалося протестувати?

Загалом Product Hunt був основною та майже єдиною маркетинговою діяльністю BaseTemplates до літа 2016. Я пробував рекламу на Adwords, але щось воно не пішло.

В червні випустив онлайн гід Build a Winning Pitch Deck з розрахунком на покращення позиції в SEO. В липні найняв маркетолога в команду і поступово ситуація почала змінюватись. Але до цього, в період з грудня по червень сайт отримував близько 400 користувачів у місяць, 80% з яких приходили з Product Hunt та ресурсів, на яких Pitch Deck Template з’явився після запуску на PH та без моєї безпосередньої участі.

Останнє, що хочу сказати про Product Hunt — без запуску на цій платформі я не уявляю як BaseTemplates міг би нормально розвиватись. Цей ресурс згенерував мені понад $5000 чистого доходу з мінімальною участю. Також, він дозволив отримати дуже цінний фідбек від покупців шаблону.

Як заробляє BaseTemplates?

Як вже було зазначено вище, на даний момент BaseTemplates випустила лише один продукт, Pitch Deck Template. Я планував продавати цей шаблон у двох версіях: regular та customized. З першою все просто — людина платить гроші й отримує готовий до завантаження продукт. Інша передбачає налаштування кольорової палітри шаблону в залежності від брендингу клієнта. Працює це так: людина купує customized template; їй приходить повідомлення на пошту з проханням надіслати інформацію про бренд її компанії: логотип, гайдлайн або ж просто вподобання кольорів (наприклад, вона може написати мені, що хоче отримати шаблон в голубому та оранжевому кольорах як на оцій картинці); протягом 24 годин покупець отримує шаблон з відповідними кольорами.

З самого початку, ціна за regular версію була $29, а customized $49. На наступний день після запуску PH я побачив що є значний попит на шаблон і підвищив ціну на обидві версії на $10 до $39 і $59 відповідно. Зараз, після запуску нової версії шаблону, ми продаємо лише regular версію за $49. Другу версію буду тестувати, можливо залишиться customized, а можливо це переросте в щось інше.

Також, на попередній версії сайту, ми пропонували повну розробку pitch deck для стартапів. Коштувало це $500 за 10 слайдів. Сторінка була дуже базова, у форматі typeform і за час існування не була успішна (принесла близько 3–4 клієнтів). В найближчий час плануємо випустити нову версію сторінки з нормальним поясненням процесу та умов створення pitch deck для зацікавлених клієнтів.

Платежі приймаю через Stripe та PayPal, а сервіс що допомагає все це інтегрувати та доставляти продукт після покупки користувачу — SendOwl. У нього широка функціональність: від можливості генерації купонів і до партнерської програми. Хоча кращих альтернатив я не знайшов, проте не задоволений сервісом на 100%. Тому цілком можливо, що ми створимо власний «кошик».

Ти неодноразово згадував, що це «перший продукт компанії». Що буде далі?

В майбутньому проекту я не впевнений з двох причинам: прибутковість та особистий інтерес. Прибутковим проект був одразу ж після запуску на PH і до найму першого працівника. Після найму, останні два місяці, він виходить в невеликий мінус який я покриваю з власної кишені. Також, зменшився особистий інтерес, бо протягом певного часу вклав надто багато себе і поки не бачу значних результатів. Але є і хороші речі — це все відбувається лише 2-3 місяці, тому скиглити не варто.

Після найму маркетолога, наш трафік і покупки ростуть. В планах на наступні 3 місяці: випуск двох нових продуктів та якісного лендингу для приймання замовлень на дизайн інвестиційних презентацій для тих клієнтів, які мають бюджет і хочуть презентації під їх власний, унікальний контент. Для себе вирішив, якщо проект до 1 січня не стане прибутковим, то доведеться повністю зупинити роботу над ним.

Василь Слободян

З іншими засновниками можу поділитись наступними порадами:

Починайте реалізовувати свої ідеї якнайшвидше. Я свою (ідею) тримав 3 роки в голові. За цей час з’явилось кілька конкурентів, які захопили досить велику частку ринку і пробиватись туди тепер не є легкою задачею. З іншого боку, чим довше тримається ідея в голові, тим нижча мотивація. Думаю, це не в усіх випадках, тим не менше цей факт не варто забувати.

Якщо ваш продукт є релевантним для аудиторії Product Hunt — обов’язково запускайтесь там. При вдалому запуску це може дати бізнесу величезний потік трафіку, купу корисного фідбеку та перших користувачів/покупців за 0 витрачених грошей. Кращого способу по співвідношенню «витрата часу та коштів на якийсь канал = вигода» я не знаю.

Щоб отримати одне з перших місць в денному рейтингу на PH, окрім цікавого продукту вам потрібно ще дещо. Перше, це запускатись через досвідченого хантера з досить великим числом фоловерів. Це збільшить шанси видимості вашого продукту, адже більшості з них прийде сповіщення про новий «хант». Друге, хоча це офіційно заборонено, я рекомендую попросити кількох близьких друзів з профілями у твітері (а ще краще на PH) проголосувати за ваш проект на початку його появи там. В мене було два запуски на PH, і в першому та другому я просив 6-8 друзів проголосувати одразу. Третє, зробити цікавий опис, візуалку та вступний коментар.

Якщо в продукті присутня монетизація, протестуйте процес приймання та отримання платежів перед будь-яким серйозним запуском (чи то платна реклама, чи запуск на PH). Нехай на це піде ще два тижні часу, але будьте впевнені, що при великому потоці трафіку люди зможуть купувати вашу пропозицію, а ви отримувати гроші. Інакше момент буде упущено і на листи потенційним покупцям «у нас вже все гуд, купуйте!» відгукнеться лише мала частка.

Придумайте такий варіант взаємодії з вашими першими користувачами/покупцями, при якому  ви зможете обмінятись з ними хоча б одним повідомленням. Це в кілька разів збільшить ваші шанси на отримання інформації (фідбек, тестімоніал, тощо). Поясню на власному прикладі. Як я казав, на початку Pitch Deck Template пропонувався в двох варіантах: regular та customized. Після здійснення оплати людина отримувала перший варіант миттєво, а в другому мала спочатку відповісти на моє автоматичне повідомлення і надати інформацію про свій брендинг. У свою чергу я налаштовував шаблон під вказаний брендинг і відправляв їй шляхом відповіді на попередній лист. Потім людина могла подякувати або ж просто змовчати. Але так чи інакше у нас зав’язувався ланцюжок розмови. Пізніше, при проханні отримати фідбек я отримав конверсію у приблизно 10% відповідей від покупців regular версії та 50% від customized.

В самостійній роботі, що вимагає від вас високого рівня креативу та активної роботи півкуль мозку, спробуйте попрацювати під Intense Foucs mode на brain.fm.

  • Лайкнуто
  • Andrii Gorezkyi
Реплай

Василю, дякую вам за розповідь. Я щиро вважаю, що такі «маленькі історії» роблять більше для підприємництва серед молоді, ніж повідомлення на Techcrunch про мільярдні інвестиції. А наявність скріншотів зробила цю розмову безцінною. Дякую!

Жов, 18

Будь-ласка Андрію!

Інші реплаї
  • Лайкнуто
Реплай
Геть

Интересный опыт и откровенный рассказ. Большое спасибо, что поделились!
Особенно радует смелость работать в одиночку, смелость выйти на такие большие площадки с 1 шаблоном и неидеальным лендингом, ну и хладнокровность и готовность остановить работу над проектом.

Жов, 19

Влад, вам спасибі що зрозуміли мою сміливість. Якщо б не спробував – то мучив б  себе якщо не все життя, то протягом довгого часу так точно. Можливо маєте поради щодо покращення лендингу?

Жов, 19

Я так понял что вы уже над ним работаете, и написал про неидеальный лендинг только описарась на ваши слова в интервью. Советов очень много в сети, но серебряной пули нет, да и я в этом плане не очень советчик, у самого продукт B2B и лендинг играет не такую важную роль.

Жов, 19

Зрозуміло)

Інші реплаї
  • Лайкнуто
Реплай
Геть

Колись запускав свою Android гру на PH, і так і не знайшов хоч більше менш досвідченого хантера, хто б погодився запостити мій проект, може підкажете як можна вийти на потрібну людину

Жов, 21

1. http://www.whohunt.io, натисніть на Top Hunters.
2. Виберіть з списку людину/людей, і напшиіть їй листа через Twitter Direct. В листі коротко розкажіть про проект і CTA: чи не могла б вона захантити його? Швидше всього, що вона погодиться і поділиться своєю email адресою щоб ви вислали їй деталі проекту. От хантера і знайдено.

Жов, 21

супер, дякую

Жов, 22

А може іще якісь поради можете дати?
Сам апп накладає шуми реальної фотоплівки відсканованої, для любителів 35мм плівки має бути зручна штука.

Жов, 22

На даний момент інших порад, окрім тих що дав в тексті не згадаю. Якщо є якісь конкретне запитання – давайте

Інші реплаї
  • Лайкнуто
Реплай
Геть